Ett nytt kapitel öppnas

Nu är det sommar och sommarlov och för många innebär det att man har gått ut ännu en årskurs i skolan. För min del betydde det att jag gick ut nian och om jag ska vara riktig ärlig så var det väldigt stort för mig personligen. Jag menar man börjar liksom på gymnasiet efter sommarn, man lämnar sina kompisar och man lämnar högstadiet!
I mina öron är detta väldigt svårt att förstå, att lilla jag ska börja på gymnasiet efter sommarn!?
 
Igår var det som att jag stängde kapitlet av min tid på Karl-Oskarskolan och högstadiet och då öppnade ett nytt kapitel för Procivitas och gymnasietiden. Då jag tog ut allt som log i min "skollucka" och staplade allt skolarbete jag har gjort på Karl-Oskarskolan i högar för att sedan lägga alla papper i en och gemmensam mapp så att jag kan använda mig av alla mina arbeten på Procivitas. Jag kollade även på gamla skolfoton från sjuan till nian...
Jag vill först och främst tacka alla lärare på Karl-Oskarsolan och även alla vänner jag har fått där, för att dem gjorde tiden på högsatdiet en upplevelse. Då jag har fått minnen för livet och även några vänner för livet! Jag kommer att sakna alla vänner och lärare så in i bomben när jag tar mitt nästa steg i livet.
 
Men nu blickar jag framåt mot gymnasiet och jag kan nästan svära på att tiden där kommer bli minst lika minnesvärd, om inte mer. Jag kommer få vänner för livet, gå på bal, ta STUDENTEN och mycket mer. Det känns faktiskt som om det kommer att hända väldigt mycket saker på gymnasiet. Men jag mäste ändå säga att jag tänker väldigt mycket på hur första dagen kommer vara. Jag menar man vill ju så himla gärna få nya vänner och även hamna i en bra klass.
 
Det jag ville säga i detta inlägget var att nu stänger jag kapitlet för min tid på Karl-Oskarskolan och högstadiet och öppnar ett nytt kapitel för tiden på Procivitas och gymnasietiden. Välkommen gymnasietiden!
Bilder från skolavslutningen 2013
 
 
 


Ida

Vilket program ska du gå? :)

Svar: Hej! Jag ska gå Samhällbeteende.Ska du också börja gymnasiet efter sommarn?:)
Hannah Utterström



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?