Finna pauserna i livet

Som jag nämnde igår så skulle jag till en ponny idag som vi hjälper till med. Vi red en runda i skogen, i skritt, trav och galopp. Det var huur härligt som helst och lite jobbigt också då jag fick jobba lite med Delicate som ponnyn heter. Målet just nu med Delicate är att få upp hans kondition som sen kan leda till att man kan börja jobba med honom ännu lite mer. Jag kände verkligen hur mycket jag verkligen älskar hästsporten när jag stod och mockade Delicates box medans Wilma stod och borstade honom. Sen denna tystnaden som är i stallet och när vi red ut, heelt vindstilla. Hästsporten kan verkligen hjälpa mig i jobbiga situationer, speciellt lugnar det ner mig mer när jag funderar mycket och känner mig stressad. Jag tänker på verkligen ingenting förutom det som just händer DÄR och DÅ. Jag tror att man behöver en aktivitet eller kanske bara en plats som gör att man lugnar ner än och bara tänker på nuet, för att liksom ta en paus i livet och vardagen. Jag hoppas verkligen att ni har detta i ERT liv. Om inte, tipsar jag er att ni letar efter det nu för det kommer ge er såå mycket tillbaka. Lovar er!❤️
På bilderna är det min syster Wilma som rider. 

Vit som snö är han lilla Delicate.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?