"Bra vänner är som stjärnor, man ser inte alltid dem men man vet att dem alltid finns där"

För några helger sen var jag på Husebysjulmarknad. Det fanns en monter som säljde tavlor med olika citat eller texter på. Det fanns en tavla där det stod "Bra vänner är som stjärnor, man ser inte alltid dem men man vet att dem alltid finns där". Just det citatet fastande i mitt huvud.
 
Som många vet bor min bästa vän i USA och har gjort det sen i maj, alltså nästan mer än ett halv år. Från att ha träffat henne varje dag till att aldrig har träffat henne på mer än ett halv år.
Den senaste tiden har det varit väldigt jobbigt för mig, känslan att man inte orkar mer, vill bara skita i allt och istället krypa ner under täcker och bli fem år gammal igen. Det är i såna stunder man vill ha sin bästa vän i närheten, kunna cykla till hennes hus några gator i från mitt, prata med henne hela natten lång. Istället vet jag att hon inte finns i det där huset, istället vet jag att hon finns hon på andra sidan jorklotet, i en annan världsdel, i ett annat land, i en annan kultur, i ett annat vardagsliv.
 
Om exakt 113 dagar får jag uppleva allt detta igen, höra hennes röst, se hennes värld, prata hela natten lång - prata ikapp och hinna ikapp allt vi missat och göra allting man längtar efter just nu. 
Jag längtar så jäädrans mycket efter att dessa 113 dagarna ska bli till noll, veta att hon kommer stå på den där flygplatsen och vänta på mig, vet att vi har tio dagar tillsamans, tio nätter att prata hela natten lång.
Jag saknar dig så mycket att det gör ont ibland.
 
Moa, tack för att du kom in i mitt liv den där första dagen i sjuan, tack för att du är en underbar vän och tack för att du finns!♡♡
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?