Kvällspass

Igår slutade jag vid halv fyra (eller sista lektionen var inställd men satt kvar i skolan för att försöka få lite gjort ändå) och tog bussen hem för att skynda mig ut till stallet.

 

På schemat stod det dressyr och markarbete i ridhuset. Red mycket övergångar från trav till skritt i början för att han skulle bli aktiv, han lyssnade faktiskt hyfsat bra. Galoppen blev bara bättre och bättre genom hela passet. I början var han ganska stark och drog lite iväg. Skillnad mot i slutet, då han var väldigt mjuk och jag kunde verkligen samla ihop galoppen mer på en liten mindre volt. När det gällde mararbetet lyfte han väldigt bra på benen. Dock blev han ganska hängig/tung i handen och inte riktigt vill vänta på mig utan springer iväg lite. Det här är något vi måste fortsätta jobba med. Vill åt känslan att han blir sådär lätt i handen och att han bara trampar på. Så får jobba börja jobba mer med skänkelvikningar och övergångar för att han ska aktivera bakbenen mer och bli mer "lätt". I avtravningen blev han väldigt avslappnad, lättare i handen och frustade, vilket är väldigt bra.

 

För att sammanfatta passet är jag helt okej nöjd. Han lyfte väldigt bra på benen över bommarna och det vi behöver fortsätta jobba med är att han inte ska bli så tung/hängig i handen!    

 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?