Utvärdering ridpass

Första ridpasset var coach/traniee ridning och då hade jag en häst som hette Cheqqer (vet inte om jag stavade rätt). Han är ganska ny i stallet så känner honom inte jätte mycket. Men jag har ridit honom några två eller tre gången innan. Han är ganska lurig i ridningen då man måste hitta knapparna på honom och om man gör något litet fel så tar han chansen. På gårdagens ridpass hade vi markarbete och det kändes väldigt bra faktiskt, i alla fall skritten ich traven. Har börjat hitta knapparna på honom i skritten och traven och då blir det väldigt roligt att rida honom faktiskt. Men i galoppen gick det inte alls lika bra. Han blev väldigt pigg och vill inte riktigt lyssna på mig. Men det är den biten jag har kvar att jobba med honom. Det gäller att jobba väldigt mycket med halvhalter med honom. Det går framåt i alla fall! Har tyvärr ingen bild på honom, ska försöka fixa det någon annan gång. 

Andra ridpasset red jag en ponny som heter Chuck. Honom har jag ridit fleera gången innan och har även nämnt honom här på bloggen innan. På gårdagens ridpass hade vi hoppning och det var mycket fokus på tempo så det var inte så höga hinder. Vi hoppade studs och sen en linje på två vanliga rättuppstående hinder på långsidan.  
I hoppningen gick det bra, fick ett bra tempo på honom och han lyssnade på mig bra. På framridningen gick det inte lika bra, det har gott bättre. Men helt ok endå. Kände att han inte var lika framåt som han brukar va. 
Nedanför ser ni några bilder från när jag red honom för ett tag sen. 









NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?